Vragen? Mail ons!
Contact opnemen
menu
26-03-2021
Reissector lanceert campagne ‘Just Book It’

De consument wil niets liever dan zijn koffer pakken en de reissector wil na ruim een jaar praktisch volledig stilliggen, nu wel eens die fantastische reis voor de consument organiseren. Met in het vooruitzicht dat reizen komende zomer weer mogelijk wordt, lanceert de sector de campagne ‘Just Book It’. Met deze gezamenlijke campagne wil Travelworld eventuele twijfels bij de consument om nu alvast een vakantie te boeken, wegnemen.

Dat de consument toe is aan vakantie is al eerder bevestigd door onderzoeksbureau GfK. Maar liefst 84% van de Nederlanders liet weten toe te zijn aan vakantie waarvan meer dan de helft een bestemming ergens in Europa op het oog heeft. Uit dit onderzoek kwam ook naar voren dat de consument twijfels heeft om nu alvast een reis te boeken, omdat hij financieel geen risico wil lopen. Travelworld begrijpt die terughoudendheid en wil die twijfels wegnemen, want voorpret en alvast genieten van je komende vakantiereis is net zo belangrijk, weet de reissector.

“Welke landen en bestemmingen komende zomer de grenzen openen, is voor niemand nog duidelijk. Aan welke maatregelen we ons moeten houden, is eveneens nog de vraag", aldus Frank Oostdam, voorzitter ANVR. “Maar boeken kan écht weer, dus hebben we ervoor gekozen om die boodschap gezamenlijk met onze reisbedrijven, zoals Travelworld uit te dragen.”

ANVR-reisondernemingen blijven de reisadviezen van Buitenlandse Zaken volgen. Dus heeft de consument geboekt en kan de reisonderneming de reis uiteindelijk toch niet uitvoeren, dan ontvangt de reiziger zijn reeds betaalde reissom terug. En verandert het reisadvies van een bestemming naar oranje of rood terwijl je daar bent, dan zorgt de reisonderneming voor repatriëring. 

Travel World